Wij vinden de kwaliteit van onze dienstverlening erg belangrijk. Daarom zijn wij transparant over wat u van ons mag verwachten. En daarom werkt de Stichting Rechtsbijstand ZLM volgens gedragscodes en kwaliteitscodes. Ook zijn wij gecertificeerd volgens het Nationaal Keurmerk Letselschade (NKL).

Reactietermijnen

Hoe snel nemen wij de telefoon op? Hoe snel ontvangt u schriftelijke informatie of reageren wij op uw schademelding of overige vragen? Wij vertellen u graag wat u van ons mag verwachten.

Klachten en geschillen

Bent u niet tevreden? Dan horen wij dit graag. Zo geeft u ons de mogelijkheid uw ontevredenheid weg te nemen en onze dienstverlening te verbeteren. Lees meer over onze klachtenregeling.

Bent u het blijvend niet eens met de behandelaar van uw zaak over de haalbaarheid van uw zaak? Of met de wijze waarop de medewerker uw zaak juridisch inhoudelijk verder behandelt? Dan is er een verschil van inzicht met ons. En geldt de geschillenregeling.

Gedragscodes

De Stichting Rechtsbijstand ZLM werkt volgens de volgende gedragscodes:

  • Kwaliteitscode Rechtsbijstand
  • Gedragscode Verzekeraars
  • Gedragscode Behandeling Letselschade
  • Gedragscode Openheid medische incidenten; betere afwikkeling Medische Aansprakelijkheid (GOMA)
  • Gedragscode Verwerking Persoonsgegevens Verzekeraars

Lees de uitgebreide uitleg over de gedragscodes.

Nationaal Keurmerk Letselschade (NKL)

Logo Nationaal Keurmerk Letselschade

Stichting Rechtsbijstand ZLM is gecertificeerd volgens het Nationaal Keurmerk Letselschade (NKL). Het NKL maakt kwaliteit van dienstverlening herkenbaar voor benadeelden van letselschade. Ook is het hét kwaliteitskeurmerk voor dienstverleners die een bijdrage leveren aan de afwikkeling van letselschades in Nederland. Benadeelden van letselschade zijn hierdoor verzekerd van hoogwaardige en klantgerichte dienstverlening.

Vanuit het NKL leven wij de kwaliteits- en gedragsregels na. Deze zijn gezamenlijk binnen de letselschadebranche opgesteld. We verbinden ons hiermee ook tot deelname aan een audittraject.  Daarin stellen wij ons open en toetsbaar op voor het doorvoeren van verbeteringen. De stichting die achter dit keurmerk zit, voert regelmatig audits uit op basis van de gestelde voorwaarden. Alleen de organisaties die slagen voor deze keuring, mogen het keurmerk voeren. Als organisatie met het Nationaal Keurmerk Letselschade staat Stichting Rechtsbijstand ZLM garant voor: deskundigheid, onafhankelijkheid, transparantie en heldere communicatie.

Verbeterinformatie

Op basis van uw feedback werken wij continu aan verbetering van onze dienstverlening. Wij geven u graag inzicht in de verbeteringen die we hebben gerealiseerd en onze prioriteiten voor dit jaar.

Opleidingsplan medewerkers

Al onze medewerkers dienen te beschikken over de juiste kennis en vaardigheden. We hebben dit geborgd in ons opleidingsplan. De Kwaliteitscode Rechtsbijstand eist dat ook van ons. Via de ZLM Academy faciliteren we de opleidingsprogramma’s van al onze medewerkers.