Mijn vraag gaat over...
Aankopen
Allereerst kunt u nagaan of er sprake is van garantie. De afspraken hierover maakt u met de verkoper. Heeft u garantie? Dan kunt daar binnen de garantieperiode gebruik van maken.
Ook bij het ontbreken van garantie heeft u altijd recht op een goed en betrouwbaar product. Als het product niet over de eigenschappen beschikt die u ervan mocht verwachten, dan is er sprake van non-conformiteit. Bij de beoordeling van de vraag of hiervan sprake is, speelt onder andere mee of u met het probleem bekend kon zijn.
Is er sprake van non-conformiteit dan kunt u van de verkopen eisen dat hij
- Het ontbrekende onderdeel alsnog levert;
- Het product herstelt;
- Het product vervangt; dit moet wel in verhouding staan tot het gebrek aan het product;
- De verkoper mag zelf kiezen of hij voor vervanging of herstel kiest.
Het product dat ik heb gekocht is kapot. De verkoper zegt dat ik het product zelf kapot heb gemaakt. Wat moet ik nu doen?
Gaat het product binnen 6 maanden kapot? Dan is het voldoende dat u de verkoper vertelt dat het product niet voldoet. De verkoper moet dan bewijzen dat u het product zelf kapot heeft gemaakt.
Gaat het product na 6 maanden kapot?. Dan zult u moeten bewijzen dat het product al bij aflevering niet over de eigenschappen beschikte die u mocht verwachten. In veel gevallen heeft u hiervoor het oordeel nodig van een onafhankelijk deskundige.
Ja. Er is namelijk sprake van een koop op afstand. Dan heeft u een bedenktijd van 14 dagen. Binnen deze periode kunt u de koopovereenkomst nog ontbinden. De verkoper is verplicht u op de bedenktijd te wijzen.
De verkoper is ervoor verantwoordelijk dat u het pakketje ontvangt. En moet dit ook bewijzen. Bijvoorbeeld door een handtekening voor ontvangst. Men kan u dus niet naar de pakketdienst verwijzen. Met de pakketdienst hebt u geen overeenkomst.
Het antwoord op uw vraag niet kunnen vinden? Neem dan gerust contact met ons op.
Bel 0113 - 238 820